Nyíregyházi SzC Széchenyi István Közgazdasági, Informatikai Szakgimnáziuma és Kollégiuma

Rise and Shine - Látogatás Törökországban

A második projekttalálkozójára Ankarában, Törökországban került sor 2015. március 16-20-a között. A Nyíregyházi Széchenyi István Közgazdasági, Informatikai Szakközépiskola és Kollégium képviseletében 4 tanár (Kissné Sinka Éva, Szabó Attila, Kiss László, Lőrincz Árpád) és 4 diák (Kéninger Anna, Zilahi Anett, Hok János, Hegedüs Péter) utazott a nemzetközi partnertalálkozóra és diákcserére. A magyar fiataloknak lehetőségük nyílt a sportolásra, az angol nyelv aktív gyakorlására, s arra is, hogy betekintést nyerjenek a török emberek életvitelébe a vendégszerető fogadó családoknak köszönhetően.

Az iskola tanulói és tanárai élményekkel gazdagon tértek haza egy hét után, s ezt a diákok beszámolója is bizonyítja.

Vasárnap délután mindannyian izgatottan vártuk – lévén ez az első repülős utunk - a repülőgépet. Amikor este megérkeztünk Ankarába, a vendéglátó családok fogadtak minket. Nagyon kedvesek voltak, segítettek nekünk mindenben, és bőségesen elláttak minket minden jóval. Hétfő reggel az iskolában megnéztük a török katonai zenekar műsorát, aztán tenisszel folytattuk a napot, ahol a különböző országok diákjai játszottak egymással. Kedden délelőtt bocce bajnokság volt, melyen csapatunk 2. helyezést ért el. Ebéd után egy történelmi múzeumba látogattunk el, majd megnéztünk Ankara óvárosát. Szerdai utunk Kappadókiába vezetett, ahol a sziklás tájat csodálhattuk meg, s a földalatti városokat. Nagyon tetszett mindenkinek, a látvány lélegzetelállító volt! Aznap az agyagozás művészetébe is betekinthettünk. Csütörtök délelőtt ellátogattunk Mustafa Kemal Atatürk múzeumába és mauzóleumába, ahol bemutatták életét, kiállított tárgyait, maketteken a csatákat, és láthattuk a síremlékét is. Délután egy tó körülbiciklizése szerepelt a programban, de ezen a rossz idő miatt kevesen vettek részt. Este a Teb Otelben török est nézői és szereplői lehettünk: egy tradicionális török táncot mutattak be a házigazdák, és aztán mi is lehetőséget kaptunk megtanulni a lépéseit. Az oldott hangulatban mindenki jól érezte magát. Péntek reggel egy dalya nevű utcai játékot próbálhattunk ki. Ezután egy tradicionális sporttal ismerkedtünk meg, amelyben bemutatták a küzdőeszközöket és a harcmodort. Délután szabad programot kapott a csapat, s mi Ankara legnagyobb bevásárló negyedébe látogattunk el. Este színházban voltunk, ahol török táncokat mutattak be a művészek. Szombaton korán reggel indultunk Ankarából Budapestre. Mindenki szívesen maradt volna még pár napot, bár örültünk, hogy végre hazajöhetünk. Nagyon tetszett mindenkinek az összes program, az ételek, a szállás - és az, hogy nagyon jó emberekkel ismerkedhettünk meg. Hálásak vagyunk, hogy részt vehettünk ebben a programban, és reméljük, hogy máskor is lesz rá lehetőségünk.